Dag 4 av 120

Dagen har gått bra matmässigt. Jag går och väntar på att det ska bli skitjobbigt. Har haft ca 5 minuter här och där då jag vandrat iväg i tanken att jag är sugen, att jag vill äta eller att det är jobbigt. Det jobbiga verkar dröja. Jag kissade på en sticka för att se om jag hamnat i ketos än. Och jag är på en ”moderat” nivå nu. Någon eller några dagar till så är jag där. När man enbart äter måltidsersättning så är det ketos man vill åt. Då börjar kroppen ta av fettet. Men nästa vecka gäller det att jag kommer igång med styrketräning och kondition. Vill inte tappa fler muskler än jag gjort under hösten.

Idag var jag på 60 min massage. Eller massage kan jag nog inte kalla det även om det är det jag bokat. Denna massör börjar med en ortopedisk undersökning. Han kollar hållning, balans och hur kroppen är ”ställd”. Sedan är det att lägga sig på massagebänken och förundras. Han hittar alla ställen jag har ont på plus några till. När han hittar ett ställe så lägger han tryck där samtidigt som han vrider/manipulerar lederna. Ibland ligger jag ihopvikt som en köttbulle, ibland på mage raklång med ena benet rakt upp i luften (får hjälp att hålla upp benet i denna konstiga vinkel). Sedan känner jag precis hur smärtan släpper. Han förklarade att det är som en mjuk kiropraktor metod. Han tar sig an min opererade fot och gör att den känns mer avslappnad. Masserar smalben och knäveck där jag får ont pga foten.

Förra gången frågade han mig om jag ofta har ont i magen. Och JA det har jag ju. Idag tog han upp det igen och började även trycka mig på magen ovanför naveln på höger sida. Där lever och gallblåsan finns. Tydligen är jag onormalt spänd i musklerna där och han tror att jag kan ha galloroblem. Jag blev ordinerad att gå till vårdcentralen och tala med läkare. Bli undersökt. Hmmmmmmm ja där ser man. Jag har många gånger själv tryckt just där och undrat lite varför det gör ont i musklerna.
Jag tror på det han gör och ska nu gå var 3:e vecka. Min arbetsgivare betalar 50% av kostnaden så det är kanon.

20120112-205932.jpg

Bild lånad ifrån en annan blog som i sin tur fått den från Itrims material.

Kommentera

