Då är jag igång – Dag 1 (120)

Det är skönt att dagen äntligen är här som jag väntat på ett litet tag nu. Den 9 januari och jag börjar med måltidsersättning på heltid. Det känns lite pirrigt men jag är helt säker på att det kommer att gå bra.

Vanligtvis kommer jag att uppdatera på kvällen men jag ville skriva en litet kick-off inlägg.

Allt känns bra. Stegräknaren ligger i fickan, måltidsersättning finns både på jobbet och hemma. Måste komma ihåg att alltid ha en bar i väskan dock. Det har jag glömt att förbereda. Jag ska försöka undvika mjölk så mycket det går de här veckorna. Igår skruvade vi ihop Cross Trainern så nu finns ingen ursäkt till att jag inte kan träna åtminstonne 30 minuter varje dag.

Den här veckan kommer det att vara extremt mycket att göra på jobbet så jag vet inte om jag får till någon gymbesök i veckan. Men planen är i varje fall att minst 10 000 steg om dagen och sedan minst 30 min på cross trainern. Jag ska till sjukgymnasten i morgon så då blir det ett litet pass också. Sedan till helgen ska jag träna lördag eller söndag. Det betyder att jag får använda mina luncher till att samla ihop en del steg. Men det är ok nu när maten inte tar någon direkt tid.

Min man åker till Las Vegas idag och är borta i 8 dagar. Jag tycker att det är kanon nu med tanke på att den försa veckan är jobbigast. På så sätt kans jag sköta mig själv och vara hur tjurig och arg jag vill hemma utan att det går ut över någon annan. Fast jag kommer att sakna stödet och någon att bolla saker med. Eftersom att jag har så mycket att göra på jobbet så bestämde vi att hunden får bo på pensionat den här veckan som mannen är ute och reser. Det är skönt för mig att slippa tänka på hunden och att det skulle blivit extremt långa dagar för henne. Nu kan jag koncentrera mig på jobbet samt den träning jag kan få in.

Tjooooooohooooo nu kör jag så det ryker.

Kommentera

